22:28 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صادرات برق

آمادگی ایران برای اتصال شبکه برق به اروپا
نماد برتر- وزیر نیرو گفت: زیرساخت‌های انرژی ایران در بخش نفت، گاز و برق می‌تواند بستر مناسبی برای انتقال انرژی دریای خزر به آب‌های آزاد باشد.
مذاکرات مصر برای آغاز صادرات برق
نماد برتر- مصر با بهره گیری از مزیت خود به عنوان تولیدکننده انرژی تجدیدپذیر ارزان، مذاکرات برای فروش برق به اروپا و آفریقا را آغاز کرده است.
واحد 2 گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو افتتاح شد
نماد برتر- رئیس جمهور واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در استان کرمانشاه را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.
دومین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو افتتاح می‌شود
نماد برتر- واحد 310 مگاواتی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو،ب ا سرمایه گذاری 109 میلیون یورو، فردا(13 شهریور)از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رییس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.
ایران بازار برق عراق را از دست نخواهد داد
نماد برتر- علی رغم اینکه کشور عربستان و ترکیه برای تامین برق عراق ابراز تمایل کردند و صحبت هایی نیز میان این کشورها صورت گرفته است اما طبق اعلام وزیر نیررو بازهم نگرانی برای از دست دادن بازار برق عراق وجود ندارد.
اوضاع صادرات گاز چگونه است؟
نماد برتر- سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در حال حاضر به ترکیه، عراق و نخجوان صادرات گاز داریم اما با توجه به شرایط فعلی بعید است که بازار پاکستان، هندوستان و افغانستان را بدست آوریم، البته در صنعت گاز اولویت با صادرات نیست.
ارزش مالی سبد صادرات پتروشیمی ایران چقدر است؟
نماد برتر- سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: ارزش مالی صادرات صنعت پتروشیمی حدود ۱۲ میلیارد دلار است، شش تا هفت میلیارد دلار نیز صادرات فراورده های نفتی داریم که بخشی از آن به واسطه صنعت پتروشیمی تامین می شود، علاوه بر این در این میان پنج تا شش میلیارد دلار نیز صادرات برق و گاز داریم که بدین ترتیب ارزش سبد صادراتی انرژی کشود حدود ۲۵ میلیارد دلار می شود.
ایران می‌تواند کل نیاز برقی کشورهای همسایه را پاسخ دهد
نماد برتر- مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ایران پتانسیل بالایی در حوزه صادرات برق دارد تاجایی که می توانیم با افزایش بهره وری و توسعه شبکه کل نیاز برقی کشورهایی که با آن ها مرز خاکی داریم را پاسخ دهیم.
کشور باز هم خاموشی خواهد داشت؟
نماد برتر- چند روز پیش به دلیل وجود محدودیت سوخت برای نیروگاه‌ها کشور با خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده مواجه شد اما اکنون سخنگوی صنعت برق شرایط شبکه برق را کاملا نرمال پیش‌بینی و اعلام کرده است که دیگر خاموشی برنامه‌ریزی شده نخواهیم داشت.
سه رکورد جدید برای ایران
پایگاه خبری راد: در حالی وارد آخرین ماه تابستان شدیم که امسال برخلاف سال گذشته، شاهد خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده نبودیم؛ اتفاقی که در کنار رکورد زدن صادرات برق قرار گرفت و چراغ موفقیت این صنعت را روشن کرد. یعنی امسال با بهره‌برداری از ۳۲۵۰ مگاوات نیروگاه جدید، صرفه‌جویی ۳۸۷۴ مگاواتی در مصرف برق پیک و صادرات ۲.۳ میلیارد کیلووات ساعت انرژی به کشورهای همسایه در فصول گرم، رکوردهای جدیدی در این بخش به ثبت رسانده شد.
استخراج قانونی ارز دیجیتالی چگونه است؟
پایگاه خبری راد: درحالی که در مصوبه هیات دولت، استخراج رمزارز به عنوان یک صنعت شناخته شده است، قوانین مربوط به استخراج رمزارز تعیین و ابلاغ شد.
جزییات افزایش روابط برقی ایران و ارمنستان
پایگاه خبری راد: افزایش صادرات برق از ایران به ارمنستان سرفصل یکی از اهداف وزارت نیرو محسوب می‌شود که قرار است بر اساس آن تا حدود دو سال دیگر ظرفیت تبادل برق بین دو کشور به بیش از ۱۰۰۰ مگاوات می‌رسد.
عراق مشتری پروپاقرص گاز ایران
پایگاه خبری راد: سال ۱۳۹۶ بود که عراق به جمع مشتریان گازی ایران پیوست و تاکنون نیز علی‌رغم فشارهای آمریکا جزو مشتریان وفادار ایران باقی‌ مانده است. اخیراً نیز این کشور مجدداً اعلام کرده که هیچ گزینه‌ای به‌غیر از ایران ندارد و در این میدان باقی خواهد ماند.
آمریکا چشمانش را روی رابطه برقی و گازی ایران و عراق بست
پایگاه خبری راد: عراق در شرایطی که آمریکا شدت تحریم‌های خود علیه ایران را بیش‌تر کرده، هم‌چنان مشتری پر و پا قرص برق و گاز ایران باقی مانده است و به نظر می‌رسد بدون این‌که نیاز به تمدید مدت زمان معافیت‌ها از سوی آمریکا باشد، واردات برق و گاز از ایران را ادامه خواهد داد.
افزایش ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر به ۸۰۰ مگاوات تا تابستان ۹۸
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا از افزایش ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر به ۸۰۰ مگاوات تا پیک تابستان ۹۸ خبر داد.